Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
Nastawnia wykonawcza Gł1 (nie istnieje)
6
 
Dworzec kolejowy Głuszyca (nieczynny)
22
 
Szalety (dawne)
1
 
Magazyn ekspedycji kolejowej (nie istnieje)
2
 
 
 
 
  ID: 519453

Stacja kolejowa Głuszyca

Bahnhof Wüstegiersdorf, Bystrzyck (do 1947 r.)



Budowa
187x
 
Jedna z większych stacji na linii z Wałbrzycha do Kłodzka z rozbudowanym układem torów postojowych (w 1939 roku 2 tory główne, 5 postojowych i 2 bocznice). Stacja znajduje się w km 8,727 od Wałbrzycha Głównego i w km 42,263 od Kłodzka Głównego, na wysokości 485 m npm. Stąd jest zarówno pod górkę do Jedliny (496), jak i do Bartnicy (537). Stacja jest jednym z nielicznych posterunków ruchu jakie ocalały na tej linii, jednak znaczną redukcję ruchu uświadamia niemal znikomy ruch na torach bocznych, jak ...
Jedna z większych stacji na linii z Wałbrzycha do Kłodzka z rozbudowanym układem torów postojowych (w 1939 roku 2 tory główne, 5 postojowych i 2 bocznice). Stacja znajduje się w km 8,727 od Wałbrzycha Głównego i w km 42,263 od Kłodzka Głównego, na wysokości 485 m npm. Stąd jest zarówno pod górkę do Jedliny (496), jak i do Bartnicy (537). Stacja jest jednym z nielicznych posterunków ruchu jakie ocalały na tej linii, jednak znaczną redukcję ruchu uświadamia niemal znikomy ruch na torach bocznych, jak i kolejna zdewastowana na tej linii nastawnia przy wyjeździe ze stacji w stronę Wałbrzycha. Funkcja przeładunkowa na tej stacji ma się jeszcze dosyć dobrze, o czym świadczy utrzymany dźwig suwnicowy na bocznicy i zachowany budynek ekspedycji kolejowej. Sam budynek dworca prezentuje się dobrze, choć szarofioletowy kolor farby, którą pomalowano cegłę klinkierową to typowa znieczulica estetyczna charakterystyczna dla PKP. Na budynku zachowały się cyfry podające odległość stacji od Berlina (353 km) i Kłodzka. Pamiątką dawnych gospodarzy jest zachowany emblemat pruskich kolei nad pomieszczeniem dyżurnego ruchu. Głuszyca była przez wiele lat stacją początkową specyficznych relacji - włókienniczych: Głuszyca-Lubawka i górniczych: Wałbrzych-Głuszyca, czy Głuszyca-Nowa Ruda. Upadek tradycyjnych gałęzi gospodarki pod koniec l. 80-tych wpłynął na likwidację tych połączeń i postępującą degradację linii. Budynek jest znacznie oddalony od centrum Głuszycy, ale zamieszkały, co uchroniło go od dewastacji. (moose)
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1902-1903
    komentarze: 0
    Dworzec na stacji Głuszyca na początku XX wieku. Budynek zbudowany ...
  • Data: 1906-08-06
    komentarze: 0
    Bilet 3 klasy na pociąg osobowy do Żelazna.
  • Data: 1955-1965
    komentarze: 0
    Obsada stacji PKP Głuszyca. Skan dzięki E. O.
  • Data: 1960-1970
    komentarze: 0
    Wjazd na stację PKP w Głuszycy od strony Wałbrzycha. Widoczny ...

Stacja kolejowa Głuszyca na innych fotografiach
  • 1958 - 1959
  • 1938